4 augusti 2005

Vaknade vid 9 av studsande katt på magen och kramp i vänster öga(!). Bestämde mig för att fixa annonsen till min soffa+fåtöljer och soffbord. ÄNTLIGEN. De är så hemska att det nästan gör ont..









Titta bara på soffbordet, imiterad marmor. Hello? Till mitt försvar så ska jag säga att dessa möbler fick jag(hade typ inga egna) av killen som bodde här innan mig mot att han slapp flyttstäda. Skulle ändå vela städa allt själv tänkte jag i mitt enfald innan jag insåg(försent) hur gigantiska dessa prylar är och hur otroligt tungt bordet är..! O.O
Nåja, hoppas att någon nappar så jag blir av med skiten och kan fylla på med mer smakfulla grejer..
Eftersom ögonkrampen(som beror på ett litet synfel jag har som jag inte åtgärdat med glasögon eftersom jag inte har råd) inte gav med sig och jag därmed inte kunde varken läsa eller äta eller ens titta så la jag mig och somnade om. Väl uppe, snett efter lunch, fick jag besök av H som jag avnjöt en utsökt frukost med på balkongen. Vi gav oss på att skruva ihop en av bokhyllorna, hörnhyllan, vilket gick hur smidigt som helst tills jag skulle banka in ett par pluggar som åka in alldeles för långt. Igenom hela plankan faktiskt. Mindre bra. Cp-IKEA-bajs.
Fick skjuts med bauta-SAABen Alban och kunde byta dessa sidovägar till hyllan som var paj. Nu har jag knåpat ihop den helt men eftersom den väger bly väntar jag på assistans av bror som är på väg hit.
En hylla klar, 4 to go. :D

Inga kommentarer: