6 januari 2006

Lazy days.
Sängläge hela dagen. Tv:n på. Tidningar och godis. Tänk så jäkla seg man kan vara! :) Dammsög en sväng nyss iof men så är jag ju som jag är också..
Jag tycker det är rätt kul att städa. Hatar kattsand och grejs på golvet, hatar saker som inte ligger på sin plats, hatar att ha odiskad disk osv osv. Mitt mål är att någon ska kunna komma och hälsa på när som helst utan att jag ska behöva panikstäda eller skämmas för hur det ser ut hos mig.
Jag är lite knäpp, I know..
Jag får dåligt samvete av att ha hasat runt hela dagen också utan att göra ngt vettigt. Det finns ju så mkt att göra, men ORKA.
Speciellt sovrummet skulle jag behöva få ordning på. Kasta bort grejer, bära ner till förrådet och sånt. Jag fattar inte var allt skit kommer från!
Jag hat stor lust att börja plocka bort alla julgrejer också! Nu är jag less på grejerna, speciellt granen som bara är torr och ful nu. Stjärnorna kan få vara kvar en stund till, det blir så mörkt när man plockar bort dem.
Får se till att ta tag i allt det här nästa vecka. Kanske göra en plan. Borde lägga upp mina gardiner också, och sanera dem från katthår..

1 kommentar:

Vilse sa...

Du är inte konstig, jag hatar också kattsanden på golvet osv. Brukar plocka och städa titt som tätt så jag inte behöver snabbstäda medan folk tar av sig skorna.

Haft samma problem med gardinerna. Struntade till slut i att lägga upp mina längder och sydde ett par kappor istället. Dit upp når inte katterna eller deras hår =)