5 februari 2006

Bröllop igår ja.
Jag lyckades få till en himla tjusig frisyr med en korkskruvstång och en massa spray, det var nästan lite tråkigt att gå och lägga sig igår eftersom håret skulle bli förstört..
Vigseln var i Skånela kyrka. Skånela kyrka är en konstig kyrka. Den tar typ 105 sittande gäster, men 30 av dem får sitta ute i en vinge där de inte ser ett dyft av vad som händer framme vid altaret. Hur kul är det?! "Nää, vi hörde vad de sa iaf.."
De hade samma kvinnliga präst som vid sonens dop. Hon är inte alls speciellt bra dessvärre. Mycket tomt prat, babbel och alldeles för mycket Gud. Orgel-spelaren var kass, han spelade fel hela tiden. De två psalmer vi sjöng var heeelt okända och heeelt muppiga, det gick inte att sjunga med ens om man ville!
Efter vigselakten var de photo-op utanför kyrkan. Det var så tjusigt med lite sol och krispigt vitt och det superfina brudparet! Men fy SATAN så kallt det var. Fingrarna domnade(på riktigt) bort och slutade fungera på en gång!
Tur att bussen var varm. TUR. Bussen slussade oss till Stora Brännbo i Sigtuna. Man kunde somnat på den bussen kan jag säga.. Zzz..
Väl framme var det fördrink och mingel, kl 17 serverades middagen. Mycket god mat och förvånandsvärt duktig toastmaster(!). Talen var lagom långa och riktigt roliga vilket också ger många +! Jag satt vid ett mycket trevligt bord också, det är SÅ viktigt..!
Efter sittningens slut var det styrdans för hela slanten. Baren tog fullt pris (1 glas vin = 61kr) vilket sved lite i plånboken. E lyckades bli apfull igen. Helt otroligt..
Somnade och sov som en gris när jag kom hem. Idag blir en slö dag..

I fredags var jag i R och klippte mig och slingade håret.. YEY! Det är så skööönt. Varför klipper man sig inte oftare?! Min bil lämnade jag kvar där för den skulle till verkstan imorgon - bromsarna ligger på fram. Jävla skruttbil! Det kostar bara pengar.. Men vad skulle jag göra utan den?

Nu ska jag lägga mig och läsa tidningen och troligtvis somna om. Kanske orkar jag ta mig till affären senare. Kanske.. ;)

Inga kommentarer: