9 februari 2006

Det ringde precis en försäljare från Vodafone. Hon hade ingen aning om vad Nix är för något.
Hur är det ens möjligt att man inte vet det när man jobbar som försäljare?
Jag har varit ansluten till Nix i ungefär ett år nu och på hela den tiden så har det ringt kanske 3 försäljare. SÅ skönt. De som ringer ger sig på en gång när jag säger att jag är med i Nix. Utom de som inte vet vad Nix är då..
Det jobbiga är inte ATT det ringer försäljare utan hur störiga de är! Jag förstår inte hur de kan tro att det ska fungera att vara otrevlig och dryg och få den eventuella kunden att känna sig dum. Säger man nej så är det nej. That's it.
Jag har själv ring runt och sålt annonsplatser nu i någon månad och själv varit den där jobbiga försäljaren. Det är ingen rolig roll alls. Det jag sålde var iaf gratis i ett halvår och kunderna hade fått ett informationsbrev några dagar innan, men det var inte kul ändå. Vissa är supertrevliga och babblar på i en kvart och undrar massor om hur det fungerar med saker och ting. Vissa säger motvilligt ja och vill sen lägga på så fort som möjligt. Vissa vill inte och tackar vänligt nej. Vissa är jävligt otrevliga och svär och slänger på luren. Varför?! Man behöver ju inte ta i så man spricker..
Iaktagelse: Folk är kass på att svara/prata i telefon. Jag har ringt företag(snickare, målare, elektriker osv) som inte svara på kontorsnummret för att de är ute på jobb utan svarar i mobil med ett "Ja?" eller ett "Hallå?!" eller något liknande. Det är ju en jobbtelefon de svarar i och det är potentiella kunder som ringer, anstränger man sig inte när man svara isf?!
Iaktagelse 2: Målare och snickare har så jäkla mycket jobb som det är att de inte vill ha några mer kunder som ringer som de måste säga nej till. Intressant. Man kanske ska bli målarmästare? :)
Iaktagelse 3: Att prata i en liten mobiltelefon i flera timmar ger en träningsvärk på många ställen..

Inga kommentarer: