7 februari 2006

Tänk så mycket roligare allt blir när man lyssnar på hög och bra musik.
Städa, diska, tvätta - pft. *dansa runt*

Favorit just nu: Bob Sinclaire - Love generation.
Hur många gånger kan man spela en sång på repeat innan man är sjuk?

Badrummet är nu utstädat. Pappan anländer om 20 minuter för att påbörjar operation:spackling. Jag skulle ju kunna göra allt det här själv, men jag är inte betrodd. Han säger det inte rakt ut men det märks rätt tydligt eftersom han rusar hit när jag råkade nämna att jag kan fixa själv.
Hmpf.
Jag var duktig och tog före-bilder också. Det är sånt man kommer på efteråt, när det är försent, såklart. Linslusen Fjant sprang givetvis omkring framför mig och hoppades på att han skulle fastna på åtminstone en bild. Pucko-katt.

Min espressobryggare har kommit också! Det var något fyrbent djur som hade sönder glasskålen till den förra som sagt, jag mailade om det och nu har de skickat en helt ny bryggare! Yey!
Ikväll blir det alltså latte. Hemmagjord.
Till saken hör att jag precis nyligen börjat dricka kaffe. Jag har alltid tyckt att det smakar päckel och varit tvungen att dricka saft med barnen eller kanske te om jag haft tur. Jag började i sommras att dricka latte, med socker i såklart. Jag har nu minskat på sockret och igår drack jag en vanlig kaffe med mjölk och lite socker. Målet är givetvis en svart kopp. DET är cool.
Men det gills inte om man tvingar i sig det, det ska vara gott för att det ska vara cool!
Så nu vet ni det.

Snart är det bokrea!

Inga kommentarer: