20 april 2006

Bilar är ett satans otyg!
Speciellt om de är äldre än sisådär 10 år.
De går bara sönder och kostar hutlöst med pengar.

Senast i morse när jag skulle iväg till doktorn så muppade den sig. Tydligen så var det någon plupp i startmotorn som hakade upp sig när jag vred på tändingen vilket gjorde att startmotorn tjöt som en jävla idiot tills jag sprungit upp i lägenheten och hämtat en skiftnyckel och sen sprungit ned och skruvat bort jorden till batteriet.
Härligt gympapass sådär på morgonkvisten när man har en tid att passa som dessutom är rätt viktig..

*mutter mutter*

5 kommentarer:

sockerdricka sa...

Ja jo, det är ju sant. Men det är mest dyrt.

Marie sa...

...och hur i hela friden visste du att du skulle ta bort "jorden till batteriet" och var sitter den? Kan vara bra att veta...

sockerdricka sa...

re marie
Well, jag har varit med om samma sak förut. Bryter man strömmen så dör ju allt liksom, tjutet slutar.
Jord är den svarta sladden som går till batteriet. Den andra ska man inte röra! :)

Anonym sa...

Hmm... Det räcker väl att bara bryta kretsen genom att ta koppla bort ena sladden, (till anod eller katod), och därmed ta död på ljudet.

Såvitt jag vet så är väl inte bilbatteriet direkt kopplat till någon jord, det skulle vara rätt riskabelt om så vore fallet. ;)

sockerdricka sa...

re mr_t
Well, jag har ingen aning. Det är vad jag har hört att man kallar den svarta sladden som går till batteriet. Jord alltså.
Och det var just bryta kretsen som jag gjorde när jag skruvade loss den svarta sladden från batteriet.