24 april 2006

Min husläkare är en jävla kärring, precis som jag kom ihåg.
Jag intalade mig att jag kanske överreagerade sist, men icke.
  • Först och främst så fick jag komma in 15 min för sent. 11.45 istället för 11.30.
  • Hon drog in mig genom dörren och började printa ut recept på allergimedicin i rasande fart. Ingen konsultation med mig what so ever.
  • Jag behövde bara nämna vad för sorts remiss jag ville ha så sa hon ja och skulle fixa det åt mig. Inga direkta följdfrågor.
  • Det tog 2 min innan hon började gå på om sina SATANS promenader. Promenader promenader promenader i det soliga vädret och helst med stavar och sen 3 mål mat om dagen, viktigt med 3 mål mat om dagen och alla PROMENADER. Det spelade ingen roll vad jag sa, hon gick på ändå.
  • Hon lyssnade allmänt inte på något jag sa. Hon mm:ade mycket, men som i "jag hör inte vad du säger direkt så jag mm:ar helt hysteriskt högfrekvent så det åtminstone låter som jag hör".
  • Hon knuffade ut mig genom dörren efter MAX 5 min. FEM minuter. Jag hann inte ens stänga dörren innan hon började prata in på sin bandspelare om vårt möte. Det blir en timlön på 1440kr.
Till saken hör att de har lunch mellan klockan 12 och 13.
Klart hon hade lite bråttom.

Jag har bytt husläkare nu och beställt tid där istället.

4 kommentarer:

huldra sa...

Det är fördelen med barnmorskor. De verkar ha allt tid i väääärlden och lyssnar på precis allt man säger. Tänk om man kunde ha dem som husläkare i stället? ;)

Anonym sa...

Usch vad hemskt! Jag har turen som fått en bra husläkare så jag har inte tänkt på att folk kan få såna dära. Bra att du har bytt nu. :)

sockerdricka sa...

re neppy
Jag med!!

re huldra
Ja, men eller hur. Kan de inte bara omskola sig liksom?! Eller de kanske automatiskt blir störiga kärringar då..?

re anna
Lyllo dig. Bäst du håller fast vid den husläkaren. :)

Anonym sa...

Men du .. visst är PROMENADER .. JÄTTEROLIGT ... ehh?!?!?!.. ALLA tjatar om promenader ... :-(
*HATAPROMENADER* iaf ensam.

*kramtjej*