23 maj 2006

1.5 vecka kommer det ta att beställa den del till frysen som ska bytas ut.
Enochenhalv vecka. Det är rätt lång tid.
Kyl&Frys-killen försäkrade mig dock om att frysen inte kommer gå sönder utan att den bara kommer låta illa och att displayen kommer visa fel.
Hm. Okej.

Jag ringde jobbet och undrade vad alla sommarpass tagit vägen. Alla tidigare år har man fått så många veckor man vill + lite till men i år har jag hittills fått 7 schemalagda dagar. SJU.
Tydligen fanns det många fler pass som vår nya försteman inte hunnit ordna med än. Det är väl okej. Kanske. Det borde den fd förstemannen redan fixat innan han slutade för ett par veckor sen.
När man inte har någon annan inkomst på sommaren så är det rätt kritiskt att man får sina extrapass, annars står man där utan pengar. Och det är aldrig trevligt. Det genererar rätt mkt ångest faktiskt.
Nåja, nu ska jag dit på torsdag morgon och kolla på pass.
Jag tror inte han fattar att jag bor i Uppsala och har 4 mil till jobbet när han säger "Kan du inte svänga förbi på jobbet någon dag då?".

Nu ska jag somna om tänkte jag. Kunde inte sova inatt. Som vanligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»