25 juni 2006

Bloggproblem.

Jag skulle vilja ha en sån kategorifunktion. En sån som finns på blogg.se.
Varför har inte blogger en sån? Eller finns det redan? Det kanske inte är så svårt att fixa en sån funktion själv?
Jag undrar också hur man får igång mobilbloggandet. Jag har läst instruktionerna flera gånger men det är ändå jävla oklart. Måste jag ha e-posten konfigurerad på min mobil? Hur gör jag för att inläggen ska postas i min redan existerande blogg och inte i någon ny mobilblogg?
Saker ska bara fungera på en gång. *sura*

2 kommentarer:

Stefan sa...

mobilblogg funkar faktiskt.

1. Klicka på settings - sedan på Email
Det finns 2 fält. Skit i den första.

2. Mail-to-Blogger address är förifyllt med förmodligen sockerdricka.TOM RUTA@blogger.com.

3. I den tomma rutan skriver du något som är lätt att komma ihåg men inte något som folk kan gissa sig till ( för kan man den här
adressen kan vem som helst skicka mail från vanlig dator eller mobil). Så välj inte socker, eller dricka för det kan jag gissa mig till ho ho ho...

Klicka i rutan Publish

Klicka på Save Settings.

Det trista i svanesången är att blogger har den ohemula ® funktionen wordverifikation. Har du den, så måste du ta bort den. Görs på detta sätt:

Strax ovanför ordkombon så finns det en ruta dvs wordverification och ett litet frågetecken. klicka på
frågetecknet så fattar du. (vad du behöver göra är att verifiera till Blogger att du är en människa genom att fylla i ordkombinationen och skicka det till dem) 2 dagar senare kan du blogga från mobilen.

ärenderaden blir Rubrik
innehållet...öh...innehållet.

lykish till. Berätta om det funkar. ;)
verfa innan posten publiceras.

sockerdricka sa...

Åh, TACK! Übersnällt! Ska prova och rapportera hur det gått. :D