8 juni 2006

Håruppdatering. Igen.

Igår ringde jag till konsumentrådgivningen för att höra vad man nu kan göra när man är missnöjd med sin klippning.
Om man inte kan komma överens med frisören i fråga så kan man beställa tid för besiktning hos en frisör som är utsedd av Svenska Frisörföretagarna. Då får man ett besiktningsprotokoll som graderar felet på något sätt. Sen kan man få pengarna tillbaka för besiktningen och kanske delvis för slingningen men det låter som att det är så att frisören ska få rätta till sina fel. Att hon betalar för att man ordnar det hos någon annan lät ovanligt. Får man väl felet ordnat så finns det ju inget ärende kvar och alltså inget att anmäla till ARN vilket kvinnan på konsumentrådgivningen höll med om var fel.

Det känns som när man blir anklagad för något man inte gjort men ingen tror på vad man säger. Jäkligt frustrerande och sjukt störande hur det kan vara på det här sättet.
Det handlar inte nu om att jag vill få håret omgjort utan nu vill jag sätta dit den där kärringen på KLIPPOTEKET I KVARNEN så hon inte kan fortsätta utge sig för att kunna saker hon inte kan. Så inte fler personer går dit och blir besvikna.

Inga kommentarer: