2 juni 2006

Klagat hos frisören.

Jag och E gick tillbaka till salongen idag för att klaga.
Vi var inte alls aggro utan trevliga och sakliga men det gick inte hem hos den kvinna som orsakat skadan.Hon blev mycket upprörd tillslut och höjde rösten och överdrev som en jäkla småunge.
Hon menade att fläckar får man ibland när man gör folieslingor, det beror på att lite av blekningen nuddat hårbotten och då bildat en fläck. Hon ville göra om det, alltså färga håret runt fläcken i vår vanliga hårfärg så det inte skulle synas. Till saken hör ju att det inte bara är EN fläck utan flera på HELA underhåret hos BÅDA två. Dessutom, kom vi på när vi gått, så använde hon inte ens folie på underhåret!
Jag ville ha många små slingor, men det har jag absolut inte fått. Man kan inte åstakomma många små slingor på fri hand. Men det hade jag visst fått sa hon.
Hon ville helt enkelt inte lyssna utan blev arg och höjde rösten och sa att hon minsann inte har tid att stå och tjaffsa med oss hela dagen och att man inte kan komma och begära pengarna tillbaka sådär får så funkar det minsann inte i frisörbranchen.
Vi vill inte att hon ska pilla oss i håret något mer, hon kan ju uppenbarligen inte det hon påstår sig kunna, men det var den enda kompensationen hon kunde erbjuda.
När hon började skrika och prata i munnen på oss så gick vi efter att ha sagt att vi ska föra saken vidare.
Så, vad ska man göra? Anmäler vi dem till allmänna reklamationsnämden så tar det 5 år innan något händer om något ens händer. Alltså så är konsumentombudsman det enda alternativet som finns kvar, right?

ÅH, det här stör mig så satans mkt!
Jävla kärring!
Det är HON som har gjort fel och hon har ett yrke där man erbjuder en tjänst till en kund men hon har noll service-anda och blir ARG när hon får kritik.
Hon skulle ha kunnat lösa problemet på ettt mycket lätt sätt genom att ge oss pengarna tillbaka och be så hemskt mkt om ursäkt för att vi är så missnöjda. Men neejnej.
Jag vill typ trycka upp flyers och dela ut precis utanför..

ÅH ÅH ÅH!

3 kommentarer:

Marie sa...

Vilken KÄRRING! jag har inte riktigt koll på det där med KO eller ARN, men det låter som att det kan ta tid. Å andra sidan har ni ju inget att förlora på det, ni får ju inga pengar tillbaka om ni släpper det nu. Men ta foton på resultatet nu medan det är färskt! Ta massor med bilder i olika vinklar. Annars är det svårt att hävda nåt sen i efterhand.

deeped sa...

Det är visserligen så att en frisör ska ha rätt att fixa till det som blivit fel innan hon/han ska behöva lämna tillbaka pengarna.
Det du kan göra, som fler borde göra, är helt enkelt att skriva "XX frisörsalong är en jävla amatörhåla" ... buzzmarketing fungerar ännu bättre negativt.

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»