22 juni 2006

Nytt lönesystem - strul.

Statoil har bytt lönesystem vilket innebär att saker blir fel.
Hur svårt kan det vara att testa ett system ordentligen INNAN man kör igång det?!
Jag fick min lönespec i dag och där finns bara mina ordinarie timmar i juni med, inte de 129 övertidstimmar jag jobbar. Hur är det möjligt? Det är ju en helt förmögenhet som bara försvunnit.
Det lät som det blivit fel hos många andra, konstiga avdrag och saknade timmar, så jag undrar när man kommer få betalt för de där timmarna. Med nästa lön?
Vi får grundlönen samma månad med ob-tilläggen månaden efter. Premielönen tror jag vi får samma månad. Det är en enda jävla röra med hundra olika ob-sorter.
Och nu är det ju helg så nu kan ingen hjälpa till med sånt där. Det blir först på måndag.

ÅÅHH!

Inga kommentarer: