13 juni 2006

Sommarsenilitet?

Mina kära föräldrar har flyttat sina lekamen till sommarstugan för sommaren. Detta innebär att deras hjärnkapasitet minskar med ca 63% vilket i sin tur innebär att de slutar komma ihåg saker och måste fråga om vid ett otal tillfällen.
Speciellt svårt verkar det vara att komma ihåg när dottern jobbar. Speciellt speciellt svårt verkar det vara att dra slutsatsen - svarar hon inte hemma så jobbar hon nog. Det rätta logiska verkar vara att tro att någon hemskt har hänt och sen låta lite småhyserisk på rösten när man väl får tag på dottern.
- Men vad GÖR du?! Är du hemma?! Vi ringde massor av gånger igår!!
- Jag jobbade. Det har jag ju sagt.
- Jahaa, men dåså. Hur går det då?
- Det är lika pissigt som vanligt. Folk är idioter.
- Tänk på pengarna!

Nu har jag äntligen fått modern att skriva upp mina tider i 2 veckor framåt. Kanske kommer de bara ringa en gång varannan dag istället för varje den närmaste tiden. Kanske.

Nej, jag borde verkligen inte gnälla. Mina föräldrar är gifta, verkar må bra tillsammans och de bryr sig. Det är mer än många andra ens kan drömma om.

♥♥♥

Inga kommentarer: