30 juni 2006

Spärrade kunder.

Sonen som behövde flyttbilen hade inget körkort. Mamman som skulle köra var spärrad. Son nummer 2 var också spärrad. Tillslut fick de åka och hämta pappan som inte var spärrad och då kunde hyra lastbilen.
Vad är det med folk? Varför låter ALLA så förvånade när man säger att de inte får hyra bil eftersom de har betalningsanmärkning (om de inte har Statoil kreditkort)? De har ju bevisligen inte kunnat betala något de skulle betala trots påminnelser och kronofogden. Inte vill vi låna ut en bil till någon som inte betalat en(eller flera) tidigare skulder? Det känns rätt logiskt tycker då jag. Ändå är det samma visa varje gång.
- Va?! Får jag inte hyra?! Men det var ju länge sen jag fick den anmärkningen/firman gick i konkurs/det är gamla CSN-skulder osv osv! Men om jag lägger depositionen kontant då?!
Det är ju ännu värre, kontant deposition istället för kreditkort. Då blir personen rätt anonym.

Och varför kommer de som har en tid att passa i sista sekunden för att hämta sin bil/släp? Varför är man inte ute i god tid så man är säker på att hinna i tid?
Ja, man måste skriva under papper. Ja, man måste gå igenom eventuella skador. Ja, man måste lyssna på instruktioner gällande återlämnandet. Det tar tid. Det är dyra grejer det handlar om - bilar.

4 kommentarer:

Marie sa...

fniss, det låter som du är rätt... hmm... vilket ord söker jag... fientlig idag. Eller det kanske bara är mot knäppa kunder (hoppas jag).

sockerdricka sa...

Bara mot knäppa kunder. Lovar. :)

Anonym sa...

Statoil hatar sina kunder alltså...great. Ska tänka på det nästa gång jag tankar.

Anonym sa...

Statoil hatar sina kunder alltså...great. Ska tänka på det nästa gång jag tankar.