18 juni 2006

Utvecklingssamtal.

På måndag (imorgon faktiskt) ska jag ha utvecklingssamtal med chefen.
Det har jag inte haft på alla 6 år jag jobbat där. Han har tagit upp det någon gång, men sen så händer det ingenting. Som vanligt.
Eftersom jag aldrig haft något möte känner jag mig rätt osäker på vad vi ska prata om. Jag förstår att han ska utvärdera mig som anställd och jag ska utvärdera honom som chef, men mer då?
Det ska i vart fall bli mycket intressant att höra vad han tycker om mig. Själv tycker jag att jag är suverän. :)
Jag har skrivit en lista på saker jag vill ta upp och självklart så är 90% av grejerna något jag tycker är dåligt, men det är väl så det är.

Återkommer med rapport.

4 kommentarer:

mikebike sa...

min strategi var att i god tid (två månader) börja sura och prata om att jag blivit erbjuden att jobba på ett annat ställe. Jag hade en explosiv löneutveckling under tre år. nu hinner du ju inte sura så mycket till imorgon. inte så att det märks.

mitt råd. stå på dig som fan. får du inte löneökning så är det iallafall fanimej på tiden att du får den där täckvästen nu;)

Anonym sa...

Säg att du är bra på allting & hur jävla positivt till allting du är...då kommer det att gå bra! Ingen vill ha personal som man måste jobba i motvind med...:)

sockerdricka sa...

mikebike - Well, vi får lön efter hur många år vi jobbar så det är inte en löneförhandling utan mer ett samtal om min yrkesroll, chefens yrkesroll och sen vad jag har att klaga på. :)

anna - Jag ÄR ju jävligt bra så. ;)

mikebike sa...

ja ett du kan ju börja med att klaga på att du inte fått täckväst än;) hahahah ett jävla tjöt om den där västen;)