3 juli 2006

Skruttbil!

På väg till jobbet idag så kändes bilen konstig. Jag tror man kan beskriva det som att den vobblade lite. Inte hela bilen utan mest i ratten och sätet. Sådär så man tror ett hjul är löst.. Kanske..
Stannade halvvägs och kollade muttrarna(satt som de skulle) och luften(var lite lite i ena framhjulet) men den kändes ändå konstig när jag körde den resterande sträckan.
Högg tag i mekanikern (som huserar i verkstaden brevid) när jag kom fram och han skulle titta på bilen. Jaha, sa jag. Nu har han balanserat framvagnen och alla däck samt bytt plats på däcken och jag tror det kändes okej när jag körde hem. Det är lite svårt att veta eftersom jag inte hade någon musik eller fläkt på och lyssnade och kände efter så mkt jag kunde vilket man sällan gör i vanliga fall och därför känner och hör saker som alltid funnits där men som man inte känner eller hör annars.
Imorgon ska jag få bromsarna bak bytta också, de var kexiga och det läckte tydligen bromsolja.
Jaha, sa jag. Igen.
Det är helt sjukt frustrerande att veta så lite om något. Även om jag är rätt så hajj på vanliga bilgrejer så är jag helt rudis när det blir lite mer komplicerat. Jag kan liksom inte komma med några egna teorier utan bara nickar och säger okej och tror att jag bara blir lurad. GAH! Störigt!
Nåja, det kommer bli billigt iaf. Kompispris om man säger så. :D

Och varför måste det vara så SJUKT varmt när jag ska jobba?! Mascaran smälter bort av sig själv. Hjärnan blir helt såsig på en gång. Allt går i slow motion. Jag hör sämre och fattar inte mycket och kommer inte ihåg någonting!
Jag röstar på någon lag som säger att om det är varmare än 25 grader så är ALLA lediga. Punkt slut.

3 kommentarer:

huldra sa...

Det FINNS faktiskt någon bestämmelse för hur varmt det får vara på arbetsplatsen. Troligen i Arbetsmiljölagen. Men det gäller förstås inte utomhustemperaturen då...

smultronpaj sa...

bra lag. Den tar vi. Tyvärr tror jag inte som Huldra att det finns nån övre gräns för temperaturer på arbetsplatsen utan bara undre, men jag kan ha fel.

sockerdricka sa...

Hrm, det borde man ju kunna ta reda på. Jag misstänker dock att det inte skulle göras så mkt åt den saken om vi nu har det varmare än man får ha. Iof så lär ju den gränsen vara sådär obegripligt hög ändå. *pesso* ;)