30 juli 2006

Smörgåstårta.

Vi har spekulerat över vad för mat vi skulle bli bjudna på på gårdagens fest ända sen vi fick inbjudan. Hm hm. Pastasallad kanske? Det vore ju ett smart drag när det är många som kommer. Osv osv. Tidigare i veckan kom vi på att det ju faktiskt kan vara så att vi får smörgåstårta. ALLA gillar ju smörgåstårta. Jag och E gillar inte smörgåstårta.
Vad fick vi?

Jag fattar inte grejen med smörgåstårta. Det är vitt sladdrigt bröd med majonäsgucka av något slag och allt som oftast fisk och skaldjur på. Äckligt äckligt. Det växer i munnen och blir tillslut svårt att ens svälja.
Jag gillar skaldjur, det är inte det. Men det ska ätas på rätt sätt. Dvs, inte med majonäs och vitt bröd.
Igår fanns det två olika tårtor. En med fisk/skaldjur och en med rostbiff på. Jag tog rostbiff. En liten bit. Den var inte kräkreflex-äcklig, men inte långt ifrån.
Varför kan man inte göra en smörgåstårta med grovt bröd och pesto och mozzarella och andra GODA grejer på?!
Och hur kan det komma sig att folk allmänt har uppfattningen att alla gillar smörgåstårta? Det måste ju finnas hur många människor som helst som tycker det smakar skit!
Fattar inte grejen som sagt..

3 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Håller med!! Äckligt! Verkar att ju mer grejer man slänger på och blandar ihop dessto bättre... BLÄ. Smetigt. Äckligt.

huldra sa...

Min mamma brukar göra en italiensk smörgåstårta. Där är det philadelphiaost istället för majonäss och sådant, och basilika och soltorkade tomater och oliver och parmaskinka och något grönt inuti (kan vara pesto). Den skulle du nog gilla!

sockerdricka sa...

sixandsevens - Exakt! Kläggigt och äckligt!

huldra - Åh.. ÅH. Det skulle jag garanterat! Det låter ju hur gott som helst.. Hrm. Hoppas jag får smaka den någon gång. :D