27 augusti 2006

Glimtar.

Det allra värsta med att vara förkyld är utan tvekan att smaken försvinner. Jag ser inte vitsen med att äta när jag inte känner hur det smakar. Varför stå och laga mat när jag inte ens kan uppskatta det jag gjort. Jag vill inte ens göra i ordning mackor eller en tallrik med youghurt för det känns som waste av mat när jag inte känner smaken.
Ibland så glimtar det dock till. Utan någon speciell anledning så hoppar smaklökarna helt plötsligt gång. Det är dock korta små ögonblick. En hostning eller en snorning kan lätt sätta stopp för det goda och sen dröjer det ett dygn innan ett liknande tillfälle visar sig.

Så. Nu ska jag återgå till att sova/läsa/titta på tv/hasa omkring.

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Men din stackare, är du sjuk. Ska tänka på dig så hjälper det nog. Krya på dig. Tänk på att det är viktigt att dricka mycket för att bli frisk. Sov oxå, det gör underverk.

sockerdricka sa...

Tack. :D Jag sover alldeles för mkt nu känns det som - blir aldrig riktigt pigg.