7 augusti 2006

Heliga kor?

Vad är det egentligen med lastbilar och bussar?
Får de verkligen köra precis hur de vill?
Det kanske är så att de inte alls behöver lämna företräde?

Jag bara undrar då det är det intryck jag får om och om igen. De får bara byta fil lite hur de vill utan förvarning eller hänsyn till de bilar som redan ligger i filen de ska över i. Att någon kommer i hög fart bakifrån verkar inte bekymra dem alls utan det är ju bara att blinka och svänga. Herregud, de är ju stora och tunga och kan köra över vem som helst och då får man göra lite hur man vill helt enkelt. Om man se blinkar lite ilsket så får man 423659 extraljus i backspegeln när man väl kommit om och tappar synen i 10 sekunder.
Bussar i linjetrafik är värst. De har ju tider att passa och då får alla andra trafikanter snällt vänta. Det är väl fan inte vårt fel att chaufförerna inte fått tillräckligt med tid till sin linje?!

Jag blir så sjukt irriterad på folk när jag kör bil. Var har vissa köpt sitt körkort egentligen?! Vet de inte om att bilen har backspeglar? Vet de inte om att det finns fler växlar än 3 och att bilen är utrustad med något som kallas blinkers?!

BAH!

1 kommentar:

smultronpaj sa...

Vaddå, kan man bara gå in nånstans och köpa ett körkort? Jag vill oxå ha!!!!! VAr???