31 augusti 2006

Kurs i bokföring.

Eftersom jag söker jobb som assistent/receptionist så har jag fått för mig att det vore rätt smart att gå någon sorts ekonomi- eller bokföringskurs. Skulle jag ha dessa kunskaper på papper så skulle jag kunna söka jobb som ekonomiassistent nämligen.
Jag trodde, i min enfald, att man kunde läsa sånna kurser på komvux i Uppsala eller på Uppsala universitet, men det var fel. På Folkuniversitetet och på Medborgarskolan finns det sånna kurser.
Folkuniversitetets kurs kostar 6900kr för 30 timmar fördelat på 10 sammankomster. Medborgarskolans kurs kostar 1495kr för 24 timmar fördelat på 8 sammankomster.
Hur är det möjligt att skillnaden i pris kan vara så sjukt stor?!
Kursansvarig på FU menar att det är lokalen och konsulten som kostar, men ändå så startar kursen med endast 6 personer. Tänk om 20 personer anmäler sig då? Rätt stor skillnad i pengar då.
Jag vill ju inte betala för en kurs som sen visar sig vara kass. Även om det "bara" är 1495kr.

Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Känner mig rätt skeptisk..

3 kommentarer:

Marie sa...

Va? har inte universitetet såna kurser? Jag tror mig ha läst det även på den lilla högskolan i blekinge, då borde ju UU ha det... det låter ju väldigt dyrt med så mycket pengar för en kurs...

sockerdricka sa...

Hm. Men jag hittar ingen sån kurs på UU ju. :(

Anonym sa...

Making money on the internet is easy in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat team[/URL], Don’t feel silly if you have no clue about blackhat marketing. Blackhat marketing uses little-known or misunderstood methods to generate an income online.