13 augusti 2006

Redo att söka jobb..

Äntligen, äntligen har jag knåpat ihop min CV och ett medföljande brev. Jag fick hjälp av E som sökt typ alla jobb som finns i något år och precis fått ett som verkar hur bra som helst. Hennes sambo ska också titta på grejerna och se om det ser bra ut eller inte.
Allt som fattas är kopior på betyg, utdrag på betyg och arbetsgivarintyg sen är jag redo att ge mig ut i jobbsökarvärlden. Det ska bli.. spännande. Tror jag.

Det är iaf en mycket trevlig känsla att få se alla ens meriter nedskrivna på ett papper. Man kan ju rätt mkt ändå! Att det ska vara så svårt att inse. Att det ska vara så svårt att vara stolt över. Jag har massor av bra egenskaper och kan jäkligt mycket. Så är det med det. :)

3 kommentarer:

huldra sa...

Jag har också sökt hur många jobb som helst OCH har en hel del erfarenhet av att läsa ansökningshandlingar, både bra och dåliga. Så om du vill ha ännu fler synpunkter ställer jag gärna upp, jag har ju inte så himla mycket för mig på dagarna nu som sagt. :-)

sockerdricka sa...

Ja, gärna! Ska jag maila?

huldra sa...

Shoot!
gorel1@bredband.net