20 september 2006

Ekonomi är krångligt..

Idag började bokföringskursen på Medborgarskolan här i Uppsala. Vi är.. 9 personer tror jag och medelåldern är rätt hög. Vi är 3 under 30 skulle jag tippa(varav en jäkligt fin pojke) och alla utom 1 är av kvinnligt kön. Läraren verkar kunnig tycker jag, hon går lite fort fram ibland med det är det fler än jag som tycker så det ordnar sig nog. Det är mer avancerat än jag kunde ana, redan första tillfället visade tydligt på det. Hur lyckas man egenligen hålla koll på alla konton med debet och kredit och på vilken sida ska summan stå och på hur många ställen ska summan läggas till och dras och jag vet inte vad!? Jag kommer måsta läsa i förväg så jag inte sitter där som en jäkla fågelholk när vi väl ha rlektion.

Vi hade stora problem att hitta rätt sal när vi kom dit. Man kan gå in från två håll, i två olika trapphus, men de båda trapphusen leder inte till alla våningsplan så där irrade vi omkring rätt länge innan vi äntligen kom på plats. När alla äntligen sitter ner kommer det 2 vaktmästare som ska göra rent tavlan med någon jäkla spray. När det är färdiga(!!!) visar det sig att en tant är allergisk(hon använda sån astma-spray) så vi får byta klassrum. Kunde hon inte sagt det på en gång?! Jag blir fan galen på sånt.
När alla satt sig ner i nästa klassrum ja då ska vi byta igen för då blev ett större och ljusare ledig och DET är ju mkt trevligare så. I don't care. Bara börja någon gång!

Nåja, nu vet jag iaf att jag ska gå via.. den andra ingången. Så det så. :)

2 kommentarer:

huldra sa...

Jag har ett vagt minne av att bokstavskombinationen SKIT löste debet- och kreditsidans mystiska uppställning. Bara man höll reda på om det började på + eller -.

sockerdricka sa...

Precis sånna knep vill jag ha. Just nu känns det omöjligt att hålla reda på + och -!