17 september 2006

Härliga chefsegenskaper.

Jag bad min chef, för minst 4 veckor sen, att skriva ett intyg åt mig eftersom jag söker jobb och kommer att behöva det vid eventuella intervjuer. Inget har hänt och jag har ringt och frågat om intyget vid minst 3 tillfällen och han har lovat att han ska fixa men han HAR ju så mycket att göra och han får ju aldrig sitta i fred framför datorn och skriva det.
När jag, i fredags, fick veta att jag skulle till Mayday på tisdag och att de vill att man ska ha med sig alla papper så ringde jag direkt till chefen och sa hur det låg till och att jag behövde papperet innan tisdag. Absolut, sa han. Jag ringde på fredag förmiddag. När jag sen kom till jobbet strax före 17(skulle alltså jobba) så var han kvar men han hade inte skrivit papperet. (!!) Innan han gick så sa han att jag inte skulle oroa mig utan han skulle fixa detta innan tisdag och ringa när han skrivit det.
Grejen är att han inte kommer att komma in under helgen och alltså kommer han skriva det på måndag. Han kan inte skicka det till mig via posten för då hinner det inte fram och han kan inte maila det för då får jag ingen underskrift. Alltså kommer det sluta med att jag får ringa själv igen på måndag och fråga och sen ge honom 2h innan jag måste åka dit själv enbart för att hämta papperet. Det blir 6 mil enbart för ett papper han haft en månad på sig att skriva och ett flertal tillfällen att lämna det i mitt fack så jag kan hämta det nästa gång jag jobbar.
Till saken hör att det inte är något långt intyg som ska skrivas utan bara kort hur jag jobbat och hur bra jag är. Det finns tom mallar för hur dessa intyg ska skrivas på personal-portalen(jag har själv letat upp dem) så egentligen behöver han bara fylla i mitt namn i den förskrivna mallen och printa ut.

Jag vet fan inte vad man ska säga. Det är helt otroligt..

2 kommentarer:

Marie sa...

oj, kompis... känner igen mej till 100%. Min chef är likadan. Jag söker också nytt jobb. Det finns ju en gräns för hur länge man pallar, och gränsen närmar sig bestämt. Lycka till nu när du söker jobb!

sockerdricka sa...

Jag förstår verkligen inte hur man kan få bete sig sådär när man faktiskt sitter i en sån position som de gör.
Lycka till du med.. :)