22 september 2006

Kalas!

Om 3 veckor fyller jag år och jag har haft kalas med massor av fika de senaste åren. Jag fick nyss för mig att det är tråkigt med fika och att jag borde hitta på något annat istället, men sen kom jag till insikt och insåg att kalas blir perfekt.
Skulle jag bjuda på middag så måste jag antingen välja ut några personer som får käka och några som får komma senare på fika eller göra någon sorts buffé som räcker till alla. Mycket jobb.
Eftersom jag, och de flesta jag känner, är förtidstanter som hellre är hemma än går ut på krogen(småbarn, inga pengar, ingen lust) så känns det dumt att ens föreslå något sånt.
Alla gillar fika. Och jag kan fixa fika i STORA lass. Kakor och bullar och tårtor.

Se där. Det blir fika helt enkelt. :)

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Fika är bra. Funkar alltid. Grattis i förskott.

sockerdricka sa...

Precis my point! :)