3 oktober 2006

Kontrollbesiktning.

Om en dryg timme ska jag besiktiga bilen och det är alltid lika ångestfyllt. Jag har en liten Ford från -87 som inte är så himla hel längre. Det är alltid något och det har alltid något med rost att göra. Hål på diverse ställen(oftast avgassystemet), grejer som kärvar och delar som måste bytas.
Jag hatat väntandet utanför, jag hatar alla som jobbar där, jag hatar att vänta under tiden och jag hatar att få lappen.
Tror inte jag någonsin fått en trevlig kontrollant. De är medelålders. smått utvecklingsstörda, dryga och idiotförklarande oberoende av hur fantastiskt trevlig/otrevlig jag är själv.
Vad är problemet? Behöver de inte vara trevliga? Det är väl normalt hyffs?!
Varför är allt så otroligt otydligt på den lapp man får, det är ju trevligt att veta vad man ska säga till verkstadskillen.. "Äääee, det är något fel på något under bilen fram vid däcken.. tror jag.." Att fråga om de kanske kan utveckla lite vad som är fel är ju också en dödssynd för säkerligen är det dags för det schemalagda fikat precis då när han är klar med min bil och den tiden får man ju ABSOLUT inte inkräkta på.
Det är fan helt rabiat det där med deras raster. Den största skylten på området är den med kontrollanternas raster.

Måste nog kräkas lite innan jag åker.

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Köp ny bil! (De är ju så hiimla billigt menar jag...)

sockerdricka sa...

Ja men eller hur! *suck*