29 oktober 2006

Sagan om P.

Mina veckor är också natt-P:s veckor. P är lite speciell, han är en smått överviktig karl på dryga 32 år med 4 barn med minst 2 olika mammor. Han är gruffig och störig och dryg och slänger ur sig kommentarer och fördomar om kvinnor jämt och ständigt. Trots det kommer vi jäkligt bra överens för när man klarat sig genom hans testperiod och och blir godkänd så blir han snäll. Man behöver visa att man är shysst och kan slänga käft rätt bra själv, men sen är det bara att tuta och köra.
Han drygar sig med alla nattsuddare(=killar runt 20 som hänger där varje natt och köper snabbmat, fulla som nyktra) och kallar dem fula saker. Han kan säga vad som helst och ändå komma undan med det, allt skrattas bort. Det är rätt kul att se.
Han drar sig inte för att slänga ur sig högljudda kommentarer om kvinnors(brist på) intelligens framför vilt främmande kunder. De flesta reagerar genom att titta på mig som i att "hööörde du vad han sa? huuur kan du låta honom säga något sånt du som själv är tjej?!" men jag har ett P-filter som sållar bort det mesta skitsnacket så jag rycker mest på axlarna eller säger något elakt tillbaka vilket gör P alldeles darrig av förtjusning.
Munhuggas är hans grej.

Så, nu vet ni. Nu ska jag sova. :)

Inga kommentarer: