11 november 2006

Ingen sprit.

Det slog mig precis att jag inte kan dricka något alkohol ikväll - jag äter penicillin. Men nog är det så sablarns typiskt, jag som aldrig festar.. väldigt sällan iaf. Både läkaren och apotekstanten tryckte noga på att Flagyl kan fungera som Antabus om man dricker alkohol. Ja, man KRÄKS alltså. Ja, jag förstår.
"Om du dricker alkohol när du tagit Antabus uppstår en rad mycket obehagliga symtom som kraftig rodnad i ansiktet, dunkande huvudvärk, hjärtklappning, illamående, kräkningar och känsla av andnöd."

Sen skojjade jag om att "Höhö, jag ska försöka hålla mig från sprit i 10 dagar. Det kommer ju blir apsvårt eftersom jag är full jämt men jag ska försöka.. Höhö..".

Skrattar bäst som skrattar sist. Jag kan iaf köra mig själv hem till min egen säng!

1 kommentar:

huldra sa...

Det är morgonljuset. Lätt att ta fina kort när solen lyser upp pälsen. :)