21 november 2006

Julsynd.

Jag funderar faktiskt på att inte ha någon gran i år.
Det är superfint och mysigt och ger verkligen julkänsla. Jag har dessutom massor av fina grejer att hänga i granen som känns tråkigt att inte få använda.
Men det är ju så bökigt!
Först ska den köpas och köras hem och sen ska man såga bort en bit av roten och sen ska den upp och ner i foten.
Klä granen är kul.
Sen barrar den och katterna använder den som lian och jag firar jul hos mina föräldrar och sen är julen över och granjäkeln ska ut. Precis när den är som torrast och barrigast och den skräpar ner HELA lägenheten.
Blä.

3 kommentarer:

Matrix sa...

Skit i granen! Sätt upp prylarna på andra trevliga ställen som i gardinerna, på väggarna etc. Det blir (minst) lika bra!

sockerdricka sa...

Men eller hur?! Då gör jag nog så, alltid skönt att få medhåll..

Anonym sa...

Du får helt enkelt skaffa dej en Barry. Då slipper du iallafall barren på vägen ut. :)
Klart du skall ha en gran. Katterna skall väl oxå ha lite roligt i jul ;)