25 november 2006

Multitasking.

Jag måste göra något när jag pratar i telefon. Jag diskar eller städar eller plockar eller tömmer tvättmaskinen eller pillar på datorn eller vad som helst. Det går helt enkelt inte att bara sitta stilla och inte göra något. Min mamma blir smått galen på detta eftersom det jämt låter lite när hon pratar med mig och hon tycker att jag inte lyssnar på henne. Men de sysslor jag gör är ju rätt hjärndöda grejer, jag behöver liksom inte använda hjärnan speciellt mkt när jag diskar. Det går på automatik.
Jag höll på att bli galen förut när min trådlösa telefon pajjat och jag bara hade en vanlig. Som satt längst in i sovrummet. Det blev rätt korta samtal då kan jag säga. Och billigare teleräkning.. Hm.. O.o

1 kommentar:

Marie sa...

Första regeln i min egen anti-stresskola: Gör bara en sak i taget. Det är svårt men pulsen sjunker när man bara behöver koncentrera sej på en sak. Dessutom tycker polarna man är mer sympatisk än om man envisas med att dammsuga eller läsa en bok när man pratar med dem i telefon. =)