1 november 2006

Oj, ska det snöa idag?

Min kompis E ringde precis. Hon satt på ett SJ-tåg på Centralen i Sthlm och har suttit där i drygt 2 timmar - det skulle avgått 17.45. Inga ersättningsbussar och ingen information utan bara maaassor av förbannade människor som bara vill hem.
Tillslut fick de veta att alla skulle lämna tåget, så alla lämnade tåget. När de hade kommit till slutet av perongen så knastrade det i högtalarna och en röst meddelade att tåget som stod vid den perongen skulle avgå innom kort. Samma tåg de precis lämnat. Alla sprang givetvis tillbaka och efter en stund började det (kors i taket) rulla! 2h och 15 min försenat.

Tänk att det är samma sak VARJE gång. Hela landet har vetat att det ska snöa idag, ingen kan ha missat det, ändå blir alla lika förvånade. Det ligger fordon i diket, olyckor proppar igen vägar, tågen går inte och ALLA är så chockade. Jag förstår inte problemet!

4 kommentarer:

smultronpaj sa...

Visst är det märkligt?

sockerdricka sa...

Ja, det är helt obegripligt!

Lilla Jag sa...

Ja, men jag kan inte minnas att det varit så här tvärkört i trafiken nånsin.... Sen kan man ju lätt undra varför Vägverket inte var mer förberedd..dem om några...

Anonym sa...

för min del tog det sex timmar att komma hem till uppsala från stockholm den kvällen