16 november 2006

Svensk sjukvård.

1. Jag säger alltid att det är akut när jag vill ha en tid annars får man vänta i veckor.
2. Tydligen så behöver inga läkare passa tider. Man kan få komma in en halvtimme sent och får inte ens en ursäktande blick. Visst har de mycket att göra, men det har jag med!
3. Det går inte att lita på vad någon läkare säger utan man bör absolut kolla upp den information man fått ytterligare en gång för att vara säker. Har man otur har något ljugit rakt upp i ansiktet på en.
4. Står man inte upp för sig själv så blir man överkörd. Det gäller att, innan besöket, ha kollat upp vilka alternativ man har så man själv kan föreslå dem annars kan man få gå hem tomhänt.
5. Håller man inte på att dö får man ingen akut remiss-tid. Då får man snällt vänta trots jobbiga besvär.
6. Allt tar evigheter! Från att vänta i kö till att betala till att vänta i väntrum till att vänta på sköterskor till att vänta på att få gå hem.

Jag VET att läkare och sjuksköterskor (och även övrig vårdpersonal) är utarbetade och överbelastade och what not men jag måste få gnälla ändå..!

6 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Jag instämmer, gnäll på!

SixesAndSevens sa...

Gnäll is what makes the world go round!

(I'm so damn international!) :)

sockerdricka sa...

Yes god damnit what an international motherfucker you are. ;P

Anonym sa...

Att gnälla är bra men kom med något konstruktivt gnäll någon gång!

Torbjörn Feldin

sockerdricka sa...

Säger du det Torbjörn? Tack för inlägget.

Matrix sa...

Käften Tobbe!