14 november 2006

Trafikvett.

Lekte precis flygtaxi och körde Uppsala-Arlanda tor och fan så illa folk kör.
Det spöregnar ute och är mörkt vilket gör att allas lampor syns extra tydligt och att man därför kanske ska vara lite noga med att inte bromsa i onödan eller blinka i onödan och faktiskt blinka när man gör något så trivialt som att byta fil. Det underlättar rätt rejält för alla som ligger bakom.
Att inte kasta sig ut framför någon annan är också trevligt och att inte ligga 2cm bakom något på just Arlanda där det finns 14439384 skyltar var 10:e meter utan kanske låta folk läsa vad det står på skyltarna så de inte behöver köra fel och sen behöver snurra ett extra varv på flygplatsen.

3 kommentarer:

smultronpaj sa...

Folk har inget trafikvett. Det kan tom jag se, jag som inte har nåt körkort ens.

Hmm...tänk tänk. Om de som har körkort inte har nåt trafikvett borde det ju inte märkas om jag körde bil utan körkort. Så dålig är jag inte på att köra... Undrar om man skulle pröva...

sockerdricka sa...

Do it! Lovar att du kör vettigare än 50% av oss andra! Inte bättre än mig då, jag är ju bäst. ;)

smultronpaj sa...

Ja det har jag ju förstått ;)