5 december 2006

Dr. Phil.

Idag på Dr. Phil. handlade det om en kvinna som misshandlade sina barn. Fysiskt och verbalt. Hon skrek och slog och hånade och kallade dem fula saker och mobbade dem. De var rädda för henne. Pappan visste inte om riktigt hur aggressiv mamman var när han inte var hemma. Han var inte mycket bättre själv, pappan, han sparkade dem med stålhätteskor och slog dem med en stav.

Helt obegripligt. Helt obegripligt hur man kan ge sig på sina egna barn. Då är man skadad på riktigt. Så skadad att man inte förtjänar någon andra chans. Lås in dem bara. No mercy.

3 kommentarer:

smultronpaj sa...

Egentligen är det inte helt obegripligt och det kommer du att fatta när du själv får barn. Det finns inget som kan göra en så frustrerad som ens egna barn.

När ungarna bara trilskas och man som förälder varken vet ut eller in så kan jag förstå att det klickar för en del som inte har spärren. Men från det till att systematiskt misshandla dem, det är obegripligt.

smultronpaj sa...

sen vill jag bara klargöra att jag har spärren.

sockerdricka sa...

Visst kan jag förstå att man kan blir fruktansvärt jävla frustrerad och arg på sina ungar, trots att jag inte har några själv, men att slå dem och vråla åt dem och kalla dem fula saker finns det ingen ursäkt för.