21 december 2006

Skitläkare!

Jag har haft alldeles för mycket att göra med läkare i år. Jag gillar det inte. Inte för att jag är rädd för att gå till doktorn utan för att det finns så många kassa läkare vilket är rätt skrämmande.
Idag kostade det 200kr att gå till doktorn.
Jag fick vänta i 30 minuter efter min tid innan någon kom och undrade vem jag var. Då, helt plötsligt, fick jag komma in på en gång. Hade läkaren glömt mig då eller vad?
Han hade inte läst igenom min journal så jag fick berätta heeeeeela förloppet för honom och han höll inte koll på någon jag sa. Han tyckte tvärt mot den förra läkaren jag träffade och skrev ut ett recept på penicillin. Igen. det 5:e för i år. Det 3:e för det här problemet. Han skrev ut för 30 dagar. What?! Ska jag äta starkt penicillin i 30 dagar?
Han gav inga svar på några frågor utan bestämde sig på en gång att jag skulle återkomma imorgon till läkarronden. Varför väntade han inte med att ändra behandling till imorgon?
Jag har inte hämtat ut något penicillin, det känns urkorkat. Kostar pengar och kanske ändras behandlingsformen imorgon.
Alltså, 200kr för 30min väntan och tid med läkaren i 3 minuter.

Jag blir så LESS. Och så BESVIKEN. :(

3 kommentarer:

smultronpaj sa...

bajsdoktor

sockerdricka sa...

jaa.. :(

Anonym sa...

Jag H A T A R doktorer. Det kostade mig 10.000.000 $ att säga det.

Det grymma är att läkarbesöken definitvt varit billigare...