7 december 2006

Tha game is ON.

Jag börjar tycka att det är uppriktigt jobbigt att inte kunna åka genom rödljusen på E4:an i Uppsala utan att någon måste tävla. Så fort jag kör upp på vänster sida av någon av manligt kön så är the game on. Då måste gasa på som satan för att visa att de minsann kan trots att de tidigare puttrat fram i 50 och knappt kommit iväg från rödljusen.
Det måste vara ytterst provocerande att märka att en TJEJ i en skruttig FORD tycker att man kör för sakta. Det går bara inte att låta bli. Man måste tävla.
Jag vill inte tävla, jag vill komma fram någon gång och har därför inte tålamod att ligga bakom någon som kör sjukt lååångsamt och som gasar sjukt lååångsamt. Jag skiter i vem som kör den andra bilen och jag skiter i vad det är för bil, jag vill bara komma fram!
Jävla karlar med små snoppar!

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag är med dig! Ett exempel till: (varning för generaliseringar) Om en kille gör en vågad omkörning som kanske inte var helt smart så tänker killar och tjejer ungefär "wow, han har koll, snyggt han fixade det". Om en tjej gör samma sak så blir den skräckslagna reaktionen ungefär "vad i h-vete gör du?! Du håller ju på att ta livet av oss allihop!!" Trots att situationen är exakt samma. Skräp.

sockerdricka sa...

Ja, precis. Riktigt störande..