27 januari 2007

Bläck-problem.

Min färgpatron hade kloggat igen så jag beställde en ny från inkclub.se. Plockade med en svart på en gång. På inkclub.se så går man efter märke och modell och får upp en lista på alls som passar den modellen, så det är inte så att man själv knappar in märket på patronen.
När jag skulle byta till den nya patronen så passade den i skrivaren, men datorn säger att det är fel och det går inte att komma runt. Jag har provar ALLT.
Sen kollade jag upp lite närmare vad patronerna heter och de som jag beställde har rätt modellnummer enligt HP:s hemsida där Sverige ligger i zon 2. De patroner som satt i skrivaren däremot hör till zon 1.
It doesn't make any sence!
Har jag köpt en skrivare(på Elgiganten) som egentligen inte ska säljas i Sverige?
Hur ska jag få tag på rätt patroner när alla patronsäljarsidor påstår att jag ska ha några som inte passar?

Jag fattar ingenting!

Varifrån beställer ni era patroner?

4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

skrivare?? vad är det för lyx..?

sockerdricka sa...

re 6&7
Inte så jättelyxigt när den inte kan skriva ut färg! *mutter mutter*

deeped sa...

Det är Elgiganten som fulat sig. Gå dit, be dem fixa det hela.

Gissningsvis borde det finnas någon sorts "crackning" eller nåt men samtidigt - det är inte ditt problem. Det är Elgigantens.

Själv skriver jag ut i färg på vår färglaser på jobbet ;)

sockerdricka sa...

re deep|ed
Vaddå fulat sig?
Vaddå cracking?

Skrivaren är typ 2 år gammal, hittills har min käre far köpt patroner åt mig i usa, men det kan han inte längre.
De lär inte vilja ha något att göra med en 2 år gammal skrivare på Elgiganten tror jag. :/