11 januari 2007

Hemlis.

Jag måste berätta.
Jag har sökt sjuksköterskeprogram i typ hela landet i 3-4 terminer nu och jag kommer fan inte in någonstans. Det är helt otroligt för så kassa betyg har jag INTE.
Men.
Nu ligger jag på reservplats 2 till just det programmet i Västerås.
Reservplats 2, hallå? Det är ju faktiskt inte totalt hopplöst iaf.

Västerås ligger dessutom på pendlingsavstånd från Uppsala. Det är lite långt kanske, men vafan.

Nåja, jag tar inte ut något i förskott utan jag är pesso som vanligt. Det vore bara så fasligt skönt att faktiskt vara på väg någon stans och inte behöva känna sig totalt värdelös hela tiden.

(iiiihhhh!)

Tillägg:
Jag ringde Mälardalens högskola idag för att höra mig för lite om registreringen och tjejen var mycket tydlig med att de följer reservlistan STRIKT. Inget fuskande.
Sen kollade jag in schemat och registreringen är samma dag som inledningen och undervisningen fortsätter dagarna efter så skulle jag komma in på reservplats så kan jag missa de första dagarna eftersom reservinringningen kunde ta tig(enligt tjejen).
Surt, men så kanske det är överallt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att det går. Tråkigt att en del söker som inte vill det till hundra men har betygen medans andra som verkligen vill inte kommer in..

sockerdricka sa...

re madeleine
Det håller jag med om till 100%!