19 januari 2007

Hemma.

Hemma sen några timmar tillbaka. Tog faktiskt taxi hem - sjukt lyxigt.

Allt har gått bra. Operationen gick bra. Såret är ihopsytt(bra) och jag har inte speciellt ont.
Alla var fantastiskt hjälpsamma och vänliga på avdelningen.

Det är inte kul att ligga på sjukhus. Det luktar illa och det låter hela tiden. Till 90% var det gamla farbröder och tanter som låg där. De hade dräneringar och kisspåsar och annat trevligt och fick hjälp med allt. Tanten som låg i samma rum som mig var smått senil och var uppe och gick när hon inte fick och hon ropade på hjälp och pratade för sig själv. Det stör lite när man vill sova.

Obehagligast av allt var när de skulle dra bort andningstuben ur halsen efter narkosen. De måste se att man andas själv innan de kan dra upp den och därför var den kvar precis när jag vaknade till. Allt man vill då är att ta ett djupt andetag vilket då inte gick eftersom slangen satt kvar. Otroligt obehagligt. Kvävningskänsla. Usch.
Sen mådde jag jäkligt illa när jag låg på uppvaket men det gick över efter lite meducin. :)

Väl hemma, duschad och i egna kläder känns allt rätt bra. Det är viktigt att få tillbaka sin egen lukt!

Inga kommentarer: