22 januari 2007

Lång-pendling.

Det tar minst 2h dörr till dörr Uppsala - Västerås.
Det är rätt maffigt.
Jag ska börja och prova och se om det funkar. Annars kanske man måste fundera på tillfällig boendeomfördelning. Västerås verkar vara en trevlig stad, inte lika trevlig som Uppsala dock. ;)
Imorgon börjar vi 9.15. Det betyder att jag måste åka 7.15-bussen. Brr..

Jag hoppas verkligen det här blir bra. Jag VILL att det ska vara bra.
För att inte tala om hur otroligt lättade mamma och pappa lät när de fick veta..

6 kommentarer:

bengt sa...

Västerås är väldigt trevligt.
Trust me!

Marie sa...

Kanon, tjejen, ge inte upp för pendlingen. Är det måndag-fredag som gäller eller?

sockerdricka sa...

re bengt
Ja, det verkar vara en rätt trevlig stad. :)

re marie
Mjäe, de första 3 veckorna är det 3-4 dagar/vecka vilket ju är helt okej. Frågan är hur schemat kommer se ut sen. :)

Anonym sa...

Hej,

Jag känner inte dig, men googlade på pendling Västerås Uppsala för att se om det står nåt om de förändringar de kommer göra i busstrafiken nästa år.

Kan trösta dig med att jag har pendlat i snart 5 år mellan Uppsala och Västerås och lever än ;-) Även om pendlingsmöjligheterna har försämrats rätt rejält. Till hösten ska buss 804 sluta gå igenom Irsta vilket snabbar upp den lite! Lycka till! /Millan

Anonym sa...

Hejsan! Jag ska snart börja pendla mellan västerås och uppsala. Har ni några bra förslag? ska jag skaffa ett pendelkort, eller årskort. vad är bäst? vilken buss ska jag ta eller är det lättare att pendla med buss?

sockerdricka sa...

Vi ska pendla med buss 804. Kommer köpa månadsskort för strax under tusenlappen..
Jag är inte så jätteinsatt men jag vet att det är dyrt att pendla med tåg!