17 januari 2007

Rapport.

Lämnade blodprov på labbet - sköterskan fick tillslut sticka mig i handen(!) för att få något i rören. Jag brukar inte vara speciellt svårstucken.
På kirurgmottagningen träffade jag en sköterska som förklarade utförligt och pedagogiskt vad som kommer ske idag och imorgon och på fredag.
Hon tog fler blodprov, denna gång på insidan av handleden.
Sen fick jag pilla mig i rumpan med en tops - har att göra med den här.. bakterien man är så rädd för?
Jag träffade kirurgen en snabbis och sen fick jag lunch(någon halvgod köttgryta med glass till efterrätt :D).
Sista punkten för dagen var ett besök hos narkosläkaren som frågade lite grejer och svarade på lite grejer och sen var det hemgång.
Nästan 3 h tog det. Inte så farligt.

Ikväll ska jag tvätta mig med någon speciell svamp, både kropp och hår. Samma procedur imorgon bitti innan jag ska vara på Akademiska till kl. 7.

6 kommentarer:

mikebike sa...

ja man känner att man är en liten människa när man får pilla sig i rumpan med en tops.

men du vad har jag missat. vad är set som är på G?

huldra sa...

Weee! Verkar lite spännande ändå. :) Och det ÄR ju rätt schysst att bli omhändertaget. Som att gå på spa fast lite mer kliniskt. ;-)

sockerdricka sa...

re mikebike
Det kan man säga. Tur att jag fick pilla själv iaf. :P
Jag har en inflammerat körtel i armhålan och från den har det bildats fistlar(gångar i vävnaden) som inte kan läka själv utan ska skäras bort.
Nice huh? :)

re huldra
Jag tycker nog inte det är så spännande, det kändes mest sorgligt när jag var där och såg alla sjuklingar hasa omkring i vita skjortor. Men alla tar ju hand om en som du säger och det känns rätt bra. ;)

Feline Flodin sa...

Läskigt. Hoppas det går bra. :) Men det där du har, det låter som det gör ont. :-o Lycka till hursomhelst! :)

sockerdricka sa...

re féline
Det gör inte ont nu, men det lär ju göra ont sen när de har skurit.
Tack! :)

huldra sa...

Jaja, jag tänker på dig imorgon i alla fall. Sov gott. :)