21 januari 2007

Research.

Nu har jag gjort lite research på SJ.se inför inskrivningen imorgon och det visar sig att det inte alls går lika många tåg mellan Uppsala och Västerås som jag tyckte när jag först kollade. Tydligen står viss buss-trafik med i tidtabellen. Sen är det många avgångar som innebär byte i Sala.
Det positiva är att jag kommer kunna använda mig av ett pendlarkort. Trodde Västerås låg för långt bort för sånt, men tydligen inte. Frågan är bara vad det skulle kosta. Tror jag får masa mig ner till stationen i god tid imorgon så jag hinner få klarhet i detta.
Frågan är också vad det kommer kosta för mig att åka tor Västerås imorgon kontant. En helt förmögenhet gissar jag på.

Det kanske inte ens är möjligt att klara av att pendla såhär. Man kanske inte orkar.

3 kommentarer:

huldra sa...

Bara det inte är en massa byten (dvs fler än ett!), en pålitlig linje utan mycket avbrott och förseningar och inte överdriven trängsel så tror jag inte att det behöver vara så farligt. Tiden kan man oftast fylla med lite effektiv läsning. :) Jag läste en kurs på Södertörns högskola för länge sedan, det tog 1,5 timme enkel resa.

sockerdricka sa...

Det återstår att se då om det funkar. Direkttåget tar ca 1h 15min vilket väl är okej. Men om det går för sällan i förhållande till föreläsningar och seminarier så kanske det blir superirriterande.
Nåja, får se.

deeped sa...

Förr gick 804:an varje timme. Utan byten...