6 januari 2007

Returpappersjävlar.

Jag har nu 3 proppfulla papperspåsar med returpapper i klädkammaren. De tar, av någon anledning, extremt stor plats. Jag borde självklart ha burit med mig den första påsen när den var full och inte dragit ut på det så att jag nu har 3 påsar men det tar verkligen emot att bära de där påsarna.
Tror det beror på att jag tror att handtagen ska gå sönder hela tiden. Det ÄR trots allt en bit till sophuset. Hur jobbigt vore det inte om handtaget gick sönder och halva påsen revs upp och det låg tidningar över gården på den blöta asfalten och som fastnar och går sönder eftersom de blir blöta?
Jag bara undrar.

Allt är DNs fel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Köp fler garderober så att du får plats med kassarna ;-))

Kanske kan DN sponsra

smultronpaj sa...

Det är en av anledningarna till att jag inte har någon morgontidning. Det och att jag aldrig har tid att läsa den.

Pappkassarnas handtag går alltid sönder. Fattar inte hur kassa de kan vara. Men i Usa har de inga handtag alls, hur gör de då?

sockerdricka sa...

re chri
Men DET är ju en bra idé! ;)

re smultronpaj
Jag läser inte heller den så ofta, men det är en gratisprenumeration så what the heck.
Papperpåsar i USA kommer ständigt vara ett mysterium.

huldra sa...

Har ingen morgontidning eftersom den ändå aldrig blir läst och då betalar man i princip för det tveksamma nöjet att behöva gå ut och slänga den. :D

sockerdricka sa...

re huldra
Men DN är så tjooock. Det tar evigheter att läsa allt.. Juh.