18 februari 2007

Dagens senario.

Medelålders normalbegåvad-looking kvinna har tankat och hävdar bestämt att det är på pump 1.
Pump 1 är spolarvätska.
Okej, då kanske det är pump två där med motorhuven öppen?
Nej, inte den det är pump 1 hävdar kunden.
Ja, nu finns det ju ingen tankning på pump 1 så om hon kanske kunde ta reda på vilken pump hon verkligen står på. Äntligen tar hon då ett kliv bakåt så hon ser att aaaaah, det är pump 10 hon står vid.
När det problemet är löst så börjar nästa. Hon vill betala sin bensin kontant med dra sitt ICA-kort för bonus. Hon lämnar fram kortet trots att kunden ska dra det själv. Fine - jag drar det åt henne, lättare än att tjaffsa.

- Nu får du trycka pil ner för att få bonus på kortet.
Hon trycker på någon random knapp.
- Pil ner på vänster sida.
Hon trycker på Klar-knappen.
- Nej, pil ner. På vänster sida.
Hon trycker på Avbryt.
Jag ber om kortet igen och drar det.
- Tryck PIL NERVÄNSTER sida.
Hon trycker på någon random knapp igen.

Jag häver mig upp på disken så kan kan komma åt att se knappsatsen och trycker sen på pil ner slår ur köpet och springer in på kontoret och frustar könsord.

Till saken hör att hon tittar mig i ögonen varje gång jag ger henne instruktionen.

3 kommentarer:

bengt sa...

Normalbegåvad?
Det går utför med mänskligheten.

smultronpaj sa...

Hm, något är fel... Normalbegåvad sa du? Då måste jag vara överintelligent. Hurra!

sockerdricka sa...

Well, nu skrev jag ju faktiskt normalbegåvad-looking.
Inget annat.
Men ska man vara krass är hon rätt normalbegåvad bland den kundkrets vi har på Statoil..