25 mars 2007

Ha-begär.

Det finns normala ha-begär, mindre pryttlar som smycken eller sakertillhemmet, och så finns det hemska ha-begär som inte går att uppfylla och som därmed gnager ständigt och där begäret blir större och större med tiden.

Mitt stora gigantiska ha-begär just nu är en ny supersnabb bärbar dator med brännare och hela tjolahoppset.
Jag vill ha.
Nu.

Jag fantiserar om hur fantastiskt det vore om jag hade den och jag får nästan fysiskt ont i magen när jag inser att jag inte jag skaffa vad jag vill ha.
Självklart är det en pengafråga.

Efter sommaren kanske, om jag har diciplin nog att spara pengar från extraveckorna på jobbet, då kanske jag skulle ha råd. Eller dessa pengar tillsammans med ett födelsedagsbidrag i oktober.
Men oktober?!
Det är ju en evighet tills dess!

Jag borde verkligen jobba på mitt ickeexisterande tålamod.

5 kommentarer:

. sa...

Känner igen det där med ha-begär! Jag skaffade min dator genom studentdatorer.se förra året, tycker det var bra att man även som student kan få en dator på en gång även om det gällde att låna genom SEB.

sockerdricka sa...

re madde
Ja, det är ju smidigt. Men jag HAR ju redan en dator och då känns det inte direkt motiverat att låna för att skaffa en ny. :)

Anonym sa...

Det har du iofs rätt i. Min gamla var åtta år och klarade inte ens av Word längre för att den var så dålig, då var det verkligen dags att skaffa en ny :p

Feline Flodin sa...

Jag vet precis hur det känns. Ja, var är pengarna? Och var är tålamodet? Jag har ett habegär efter saker för sammanlagt lätt 100 lax. ;P

sockerdricka sa...

re madde
Då är det okej att skaffa en ny. :)

re féline
Det är ju jobbigt! Hemskt att man inte kan behärska sig..