8 mars 2007

Onormalt?

Jag gillar att ha det rent och snyggt omkring mig.
Var sak på sin plats, filtar vikta och böcker uppradade och avtorkade diskbänkar och rena toalettstolar. Till 90% för min egen skull men också till 10% för besökares skull. Jag får fysiskt ont om det är stökigt här när jag får besök.
Jag dammsuger varje dag så att det inte ska fastna kattsand under fötterna eller virvla upp stora monster av katthår.
Det är lite frustrerande att lägenheten inte håller sig ren i mer än max 1 dag. Har man otur är det någon behårad jäkel som sprättar sand över halva golvet ca 3 sekunder efter man har dammsugit.

Jag aktar mig noga för att titta närmare på soffkuddar för då ser jag så mycket hår att jag får småpanik och inser att det aldrig kommer vara helt rent här.
Aldrig.

Tur att jag inte tittar.

5 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

dammsuga VARJE dag?! Ja, du är onormal. ;)

sockerdricka sa...

re 6&7
Men men men.. Det är pga kattsanden! *ursäkta sig*

Feline Flodin sa...

Jag gjorde också det ett tag. ;) Både för att jag hade en kattlåda i vardagsrummet och för att jag behövde lite rutin i hemmamammeträsket. ;D Dvs, det är helt normalt om man är som vi och kanske Bree Van De Kamp? *fniss*

Men alla som har katt vet ju (väl?) att det blir snuskigt fort och man måste städa oftare än genomsnittet, kanske dubbelt så ofta, beroende på läggning.

huldra sa...

Själv är jag för lat för att städa så ofta. Det blir nog inte mer än MAX två gånger i veckan, och då känner jag mig ambitiös.

Jag skyller min lathet på min sjukdom, utan att skämmas det minsta. Trött och trögtänkt. :-P

sockerdricka sa...

re féline
Det känns rätt onormalt. Men å andra sidan är jag rätt glad att det är så att man städar för mycket än för lite. :D

re huldra
Men min dammsugare står framme för det mesta(om det inte kommer folk dvs ;)) så då är det lätt att bara köra några varv!

Är den där sjukdomen väldigt smittsam? :P