31 mars 2007

Söndag = domedagen?

Imorgon är det tenta.
Mellan kl. 14.30 och 19.30.
Vad är det för jävla tid egentligen - en söndag eftermiddag?
Dessutom börjar nästa kurs på måndag kl. 9, det är nästan lite taskigt tycker då jag.

Jag har inte alls pluggat mycket. Läst igenom och sammanfattat mina anteckningar och sen skummat ett par böcker. That's it. Det tog kanske 1.5h idag.
Ena sekunden känns det lätt som en plätt, nästa sekund känns det som jag missat något verkligt väsentligt.

Godkänd lär jag ju bli iaf.
I hope.

10 kommentarer:

Ankan sa...

Tenta 1:a April?! Ett skämt månne?

Anonym sa...

Vad jag kan se på ert schema har ni bra lärare som rättar iaf, och det är ju till glädj för mig också, ska också göra den där tentan idag. den ligger jag efter med :p Breitholz är en superlärare!

sockerdricka sa...

re ankan
Ja, vi har undrat ett par gånger kan jag ju säga..

re madde
Jag tycker att hon är lite svår, men det kanske beror på hennes assistent som inte är vidare sympatisk.
Lycka till! :)

sockerdricka sa...

re madde igen
men det är Solveig som ska rätta, inte Agneta!

Pauline sa...

lycka till! :)

Anonym sa...

Är det Soveig iaf? :/ Då är jag dödsdömd, jävla skit. Har körit alla de gånger Solveig har rättat, hon och jag går inte ihop. Jag kollade ert schema och såg att Breitholz var er lärare, därav trodde jag hon rättade. Jag har haft Solveig hela tiden. Jag tycker hon är en superlärare, men inte vidare pedagogisk vad gäller rättning. Dock ska hon gå i pension efter detta, så jag får väl rikta in mig på nästa omtenta redan :P Lycka till, du också!

smultronpaj sa...

Lycka till.

sockerdricka sa...

re pauline & smutronpaj
Tack! :)

re madde
Ojdå, det låter ju inte alls bra. Vi blev lite oroliga när hon sa att 30% hade blivit underkända vid sista tentatillfället, det är ju skitmånga!
Hur gick det för dig?

Anonym sa...

Det gick ok, om jag inte gar rätt på frågan om hälsa den här gången vet jag inte vad jag gör. Det har hela tiden varit den frågan som varit mitt gissel. Men den sista frågan blev jag helt blank över, hjärnan var liksom tom, minnet raderat. Så jag hoppas jag blir godkänd på de tre första. Jag verkligen hatar den här tentan, som du kanske förstått. Jag vill bara ha den avklarad någon gång.

sockerdricka sa...

re madde
Ja, du verkar inte alls komma överens med den här tentan.
Om det är till någon tröst så vet jag preciiiis hur det är när hjärnan blir tom, det suger röv.