29 april 2007

Ansiktskräm - tips.

Jag har nog rätt normal hy i ansiktet förutom runt näsan som är torr och detta gör att jag har jättesvårt att hitta en bra ansiktskräm. Antingen är de alldeles för mesiga och ger ingen fukt alls eller så är de för feta och lägger sig som en hinna i ansiktet.
Nu har jag hittat en ansiktskräm som är jättebra! Den går fort in i huden och gör den mjuk och mättad av fukt vilket gör att den är bra som smink-underlag. Sen luktar den gott också, lite medelhavet på något sätt.

Garniers Total comfort, dagkrämen är det jag prisar. :)

Tillägg: Den kostar runt 70-80kr på HM.

4 kommentarer:

huldra sa...

Så dags att upplysa om det nu, när jag köpte en ansiktskräm från Clinique igår. Visserligen kanske den bästa kräm jag någonsin har provat (barnrumpekänsla i ansiktet och från en numer van hanterare av sådana kan jag intyga att det är mjukt och lent!) men den var sjukt dyr. :-( Jag är verkligen ett villebråd i kosmetikbutiker, köper typ allt som man prackar på mig för jag kan absolut ingenting.

sockerdricka sa...

re huldra
Hehe, sorry. :)
Jag kan inte heller något! Det finns ju hur många krämer som helst och man har ju knappast råd att bara prova en kräm och sen byta..

Marie sa...

Tack för tipset, jag är påväg att inhandla den vanliga Nivean som jag iofs är nöjd med, men nu vet jag ju att det finns alternativ!

sockerdricka sa...

re marie
Nivea brukar vara bland de bättre, men den har slår dem faktiskt. Åtminstone på min hy. :)