27 april 2007

Lite skvaller kanske?

För någon vecka sen flyttade mina grannar, dvs de som bor på samma våning som mig. Jag har spanat febrilt efter någon aktivitet i den lägenheten sen dess och idag fick jag utdelning.

Från min strategiskt fabulösa plats på balkongen hörde jag hur en bil stannade utanför och en kvinna klev ur. Hon pratade med grannen under mig och genom diskret tjyvlyssnande fick jag veta att hon ska flytta in brevid mig och att stora flyttlasset går imorgon.
Jag spanade lite smått över kanten och såg en tjej i svårbestämd ålder (kanske 30+?) med kortklippt blond hår. Hon lät väldans trevlig när hon pratade med grannen så det verkar lovande måste jag säga.

Jag vill ha en social och trevlig granne som faktiskt går att komma bra överens med och som man kanske kan utveckla ett bra grann-förhållande med. Dvs. någon som kan hålla koll på lgh när man inte är hemma och som kanske kan vattna blommor och passa katter om det krisar. Lite så.

Men sånt kanske inte existerar längre?

Inga kommentarer: