27 april 2007

Vad ska du göra på Valborg?

Den ständiga frågan sista veckan i april.

MÅSTE man göra något på Valborg?
MÅSTE man festa hela dagen lång och helst bli jättefull?
MÅSTE man ligga i slottsparken och spy tillsammans med alla fjortisar?
MÅSTE man trängas med svettiga och fulla människor på forsränningen? Man ser ju ändå ingenting.

Jag ska inte göra någonting speciellt.
En sväng till IKEA och Plantage och kanske lite bubbel på balkongen om det är soligt väder men that's it.

Mm, ännu ett tant-inlägg.

12 kommentarer:

bengt sa...

Man kan börja röka på Valborg. För 28 år sedan. Fan.

smultronpaj sa...

Jag har aldrig supit på valborg, eller lucia eller nån av de stora suparhelgerna. Är jag en mes då eller är jag smart?

(Supit alltså, jag säger ingenting om ett par glas vin eller tre)

sockerdricka sa...

re bengt
Menmen.. Dumt. :/

re smultronpaj
Nej, du är en tant! ;)

Anonym sa...

Jag super och festar aldrig. Och på Valborg i år ska jag ha praktik hela dagen, och skriva på hemtenta i Sjuksköterskans lärande och professionalisering på kvällen. Här blir det livat ;)

sockerdricka sa...

re madde
Låter härligt hörru. ;P

Marie sa...

Ja, visst är det jobbigt. Valborg har jag dock inte så mkt ångest över, värre med midsommar och nyår, då är pressen hur stor som helst från alla håll.

Våga Vägra Supa

Feline Flodin sa...

Jag tycker dina planer låter mycket trevligare än dina exempel på alternativa sysselsättningar. :)

Se f ö mitt inlägg "Sommarhypen" i min blogg. :D

sockerdricka sa...

re marie
Ja, det är sant. Midsommar och nyår är värst.. Och juldagen. *suck*

VVS!

re féline
Varför har jag inte fler människor omkring mig som dig då? :P

smultronpaj sa...

japp! född sån

sockerdricka sa...

re smultronpaj
Det är jag med, så du är i rätt sällskap. :)

Feline Flodin sa...

Därför att vi är exklusiva. ;D

sockerdricka sa...

re féline
Aaah. Vad bra det låter. :)