3 juli 2007

Min bror var på kryssning i helgen. =D



11 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Jaså, du gillar tequila du. ;) Länge sedan man hade ett riktigt tequilarejs...

sockerdricka sa...

re féline
Well.. Gillar och gillar, vet inte om tequila-shots är det godaste i världen(det går absolut ner) men det egentliga syftet är att kunna blanda goda margaretor som skall intas på ballen. =D

Ankan sa...

Intas på ballen?! Stavfel?
;)

sockerdricka sa...

re ankan
Ballen = balkongen?

Feline Flodin sa...

Ballen är världens bästa ord för balkong, det vet ju alla. ;D "Nä, nu ska jag gå ut på ballen och ta mig en kopp kaffe." Eller "Tjena! [i trådlös telefon] Jo, jag sitter här på ballen och myser!"

Jag vet inget om drinkar och groggar. Jag dricker ju bara öl. :D Hur blandar man en sådan där Maggan? :D

Ankan sa...

Har jag aldrig hört. Lite kinky.
=)

sockerdricka sa...

re féline
Haha, precis! Ballen rular! ;P

Mjadu, en maggan ska väl blandas typ:
4 cl Tequila
2 cl Cointreau
4 cl limejuice
salt

där glaskanten smetas in med limesaft och sen doppas i salt.
Tequila och cointreau skakas med is och hälls upp i glas.

Egentligen är frozen margarita absolut godast, dvs man kör drinken i en blender så isen krossas och blir till en apgod sörja istället! :D

sockerdricka sa...

re ankan
Haha, inte då! :D

Feline Flodin sa...

Guuud vad meckigt och jobbigt! Fast det kanske är ett effektivt sätt att inte supa sig full för fort? :D Ölen är ju bara att knäcka liksom...

Vad smakar cointreau?

sockerdricka sa...

re féline
Full ska man inte bli, man ska bli lagom salongsberusad. :D
Öl är gott ibland, drinkar är gott ibland, vin är gott ibland. Jag dricker det mesta men det ska vara gott! :)

Cointreau är en likör.. så den smakar väl sött? Har aldrig smakar bara den tror jag..

Ankan sa...

Féline: Du har knappt prövat någon sprit. Inte guinness. Nu får du ju skärpa till dig!
;)